M1T 242

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Pondělí Duben 17 09:08:45 CEST 2023

V textu...

Dne 16.04.2023 v 21:37 Pavel Kutina napsal(a):
> S temi referencemi bych si mozna hlavu nelamal, tam pujde o symetrii a
> mohlo by to jit dotahnout temi trimry kolem.

no psal jsem, ze na tom kladnem jsem uz na doraz...neslo to uz
dotahnout...musel jsem to podeprit pevnym odporem

> Spis mne trochu zarazi, ze odesel prave oscilator, kdyz je kolem docela
> dost souvcastek, kterym by se to mohlo libit jeste min
no ja jsem na nej prave smatnul ta jiskra skocila primo nekam do jeho
prostoru

jinak si nejsem
> jisty, jestli je BC337 rozumna nahrada, ty KSY jsou o dost rychlejsi. A
> to, ze to jede na nizsim kmitoctu by mozna mohlo znamenat, ze nahrada
> nechodi v saturaci, ale v linearni casti (a pak je logicky o dost
> citlivejsi na napajeni, riseni ard.).
ja si naopak myslim, ze BC337 je v podstate skoro ve vsem prave
lepsi...krome mezniho kmitoctu ten je u KSY 300MHz a u BC 200MHz coz u
oscilatoru 100kHz nebude limitujici...jinak je v podstate asi ve vsem
lepsi...nemel jsem uz pak naladu se divat na prubehy na tranzistorech,
ale myslim, ze prave naopak se tranzistory vic otviraji

> A to, ze se to deje pri zesileni 25 muze byt prave proto, ze je to AZ
> pri zesileni - ten zesilovac ani rele s tim nebude mit nic spolecneho,
> jen se vic zvyrazni, jak je nestabilni ten oscilator.
myslim, ze tohle je neporozumeni jak ten merak pracuje...tam zadna
zavislost na kmitoctu oscilatoru neni (proto bylo mozne pouzit naprosto
trivialni oscilator bez krystalu)...pokud je nizsi kmitocet tak se
komparuje dele a tim se zase o to vic napocita pulzu do citace...take
proto jsem nemusel nic prekalibrovavat...

Oscilator bezi na 87kHz misto 98 a merak presto ukazuje stale
spravne...jen se zpomalil beh mareaku jako celku...misto 12 mereni dela
jen cca 10/s.

Na oscilaci hodnot ma vliv to jak se menil doba komparace...tedy nekde
po ceste ze stabilniho napeti stane neco co se meni v case...tedy bud
nejake ruseni, kmitani, ktere zpusobuje, ze se komparuje pokazde jina
hodnota.

RV