stm32 registro trapeni

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Středa Duben 12 12:35:27 CEST 2023

Není to tak hrozné. Naopak, práce s 32-bit procesory je v C/C++ o hodně
jednodušší, nemusíte se trápit s adresními prostory, přerušení se na
cortex-mx obsluhuje obyčejnou C-čkovou funkcí, daleko lépe se v tom
debuguje. Ty periferie jsou složitější, ale v začátku můžete použít
knihovny a když se s tím trochu sžijete, zjistíte že to až taková věda
není. To IIC je trochu výjimka, je složitější, ale USART, SPI, GPIO,
timery, DAC a celkem i ADC vyžadují pro základní funkcionalitu jen
několik zápisů do příslušných registrů podle RM. Ani DMA není složité.

Já osobně bych se k AVR už nevracel, PIC jsem nikdy ani nezkoušel,
připadají mi divné. On je zřejmě divný celý ten Microchip, když pro svou
32-bit řadu použil jádro MIPS a ještě to nějak zmodifikoval, aby to
nešlo překládat jednoduše pomocí gcc/clang. Hlavně je to ale Velký
Indián a zbytek světa je postaven na Malém. Sice se to hodí pro
internet, ale jinak je to jen hodně velký opruz.

Mrazík