stm32 registro trapeni

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Duben 11 18:11:33 CEST 2023

Konkretne tato poznamka podla mna znamena to, ze ak zapisem do CR1 a potom
znova zapisem do CR1 skor nez o 2x PCLK1 + 6x I2CCLK, tak I2C periferia
vygeneruje interne waitstaty az kym neskonci ta doba 2x PCLK1 + 6x I2CCLK.

Nic sa tam nepise o zapise do ineho registra s touto istou poznamkou, a nic
sa tam nepise o citani (t.j. ze ci citanie napr. PE bitu odraza realny
stav PE bitu v kernel_clock=I2CCLK domene, alebo "lokalne echo" z
APB=PCLK1 domeny -- mimochodom, ST ma aj ten zvyk, ze jeden signal
pomenuje viacerymi menami, o to je to citanie dokumentacie zabavnejsie).

>Já jsem I2C pouµil naposled uµ před mnohými léty

Tak to je celkom mozne, ze to nebol *tento* I2C - zlom nastal pri 'F0/'F3
(https://community.st.com/sfc/servlet.shepherd/version/renditionDownload?rendition=ORIGINAL_Png&versionId=0680X000006qOEu&operationContext=CHATTER&contentId=05T0X00000NPLil
)

>v tom RM přímo doporučují pouµít Cube

ST vo vseobecnosti doporucuje pouzit Cube (t.j. "kniznice") a CubeMX vzdy,
nielen pri I2C, lebo to je jednoducho ich politika, takze tomu by som
nepripisoval vobec ziadny vyznam. Co sa tyka takychto casovacich
diablikov, Cube nie je o nic lepsi ako cokolvek ine, mozno len v tom, ze
pouzitie velkeho mnozstva zbytocneho kodu sposobi dostatocne spomalenie na
to aby sa niektore problemy jednoducho zakryli, ale to urcite nepokladate
za riesenie.

wek