Re: Ročníková práce - posouzení zapojení

Jiří Linhart hw.jirilinhart na gmail.com
Úterý Duben 11 17:45:10 CEST 2023

Je to nelogické že topí T3 protože ten spíná výstupní kladné napětí ze
zdroje. Pokud není připojená zátěž tak přes něho *neteče žádný proud* a
není důvod proč by topil pokud nejde někde do nějaké zátěže. I kdyby byl
proraženej tak nemá kam téct 2A proudu. Možná proto svítí ta proudová
pojistka že to někam teče a zdroj se to snaží ochránit. Musí to být za R18

R18 (R33) je pro sejmutí napětí pro proudovou pojistku - pár mA při plné
zátěži a bez zátěže tam na něm nic není

Potom to jde na vyhlazovací kondenzátor C3 (100u - zkontrolovat
polaritu) a C4 (100n). R17 je pro vybíjení výstupního kondenzátoru při
vypnutí nebo změně výstupního napětí.

Dále to napětí jde do zpětné vazby pro řízení napětí

D7 - ochrana proti záporné špičce

R13 a R11 dělič pro zpětnou vazbu řízení napětí

R15 a R21 ochrana vstupu IO1B pro proudovou ochranu zdroje

D5 propojení řízení výstupního napětí s proudovou pojistkou. Pokud se
sepne proudová pojistka přes tuto diodu se sníží napětí výstupní napětí
pro udržení nastaveného proudu.

Problém u Vás bude nějaké zátěž která teče přes T3. Může to být i špatně
zapojený měřící přístroj na čelní straně zdroje

Ještě jedna věc - pozor na zapojení T3 - na desce je napsaný kde je B,
E, C, ale pro tranzistor TIC 35C to neodpovídá rozmístěním nožiček. DPS
byla navržena pro jiný tranzistor který je dnes těžko sehnatelný a je
mnohem dražší než TIC35C  - strana 3 obrázek. To ale nebude zatím Váš
problém

Hledejte proč přes T3 vůbec něco teče

JL

PS: ještě jedno řešení - zapnout a nechat vyhořet. Možná se vypálí to co
tam nemá být