Re: Ročníková práce - posouzení zapojení

Jiří Linhart hw.jirilinhart na gmail.com
Pondělí Duben 10 20:27:49 CEST 2023

Dobrý den,

  tím RT1 se donastavuje výstupní napětí. RT2 je pro nastavení proudu.
Toto zapojení používáme doopravdy letitě (od r.2017 zkušebně a 2018 jako
ročníkovou práci). Tento zdroj jsme dělali v r. 2019 jako soutěž SOD a
osazení a oživení bylo na jeden den. Zatím s tímto zapojením nebyli
problémy (maximálně dat 100nF k napájení OZ). Ono napsat, že něco
nechodí je těžko definovatelný stav. Každý rok se postaví minimálně přes
110 zapojení žáků. Žáci mají třeba schéma s napětíma
https://rozvrh.dilny.eu/zdroj_u.pdf a potom ještě postup oživení, kde je
popsáno oživení napěťové části https://rozvrh.dilny.eu/oziveni.pdf a s
tou by měli začít. Je tam napětí na určitém místě a někde jsou i
nejčastější chyby. Takže je zapotřebí postupovat podle návodu a hledat
chybu. Samozdřejmě, když to nejde mohou žáci ve výuce, když mají
čas(většinou mají dost) se dotázat učitele nebo i jiného a zdroj se
pokusíme rozjet. Problém bude jenom v tom, že nezměří pokud to funguje a
nedojde za některým z učitelů pro pomoc. Kakhle na dálku to nepůjde rozjet.

Podle toho jak to popisujete je chyba asi v proudové pojistce, odpojte
D5 a jede napěťová část bez proudového omezení.

JL

PS: Jsem také tlustoproudař.