Ročníková práce ?=-=?ISO-8859-2?Q? posouzení zapojení

Bitovod hw na prelude.cz
Pondělí Duben 10 10:52:02 CEST 2023

No něco tam špatně být musí - věta "nenajede napájení OZ" je poměrně
podezřelá v okamžiku, kdy se jedná o samostatnou 30V větev se zenerkou
(dvěma) a jedním odporem. Tam není, proč by mohl nenajet - mimo momentu, kdy
bude to trafo natolik zatížené, že to už nedá. Což by ovšem znamenalo, že v
tu chvíli se někde ztrácí nejméně nějakých 70W tepla - a to už je docela
slušné topení. Samozřejmě každý lineární zdroj topí a musí topit, ale tohle
už je trochu příliš.

Takže prozkoumat napájení (především v tu chvíli, kdy nenajíždí), zjistit,
kde se to teplo ztrácí, povyměňovat upálené věci a zkusit to znovu. A
vzhledem k tomu, že zenerky mají obvykle nenulovou toleranci, že ten zdroj
pro OZ má psaných 30V a shodou okolností má LM324 maximální napětí na
napájení těch 30V, docela bych věřil tomu, že to má OZ za sebou (vzít jiný
OZ jiného výrobce, zenerky ne na 15V, ale tak na 13V a pak se to může začít
třeba trochu zepšovat). Takhle je to fakt na hraně.

Jo a dcela zajímavá je ta indikace zapnutí LEDkou z AC strany - možná by se
stálo za to podívat, jaké závěrné napětí ta LEDka snese, ale 35V to nebude
téměř jistě.

Kolegy prosím, aby mne nebili, kocovina je strašná věc a koukám do toho
trochu rozmlženým pohledem :)

Pavel Kutina

Zapnuté Mon, 10 Apr 2023 09:22:51 +0200, DeeJay zapisování