Re: OT: pátek - vytápění skleníku

Pondělí Duben 10 10:03:35 CEST 2023

To už to rovnou mohu připojit jen do té zásuvky, protože na baráku budu
mít fotovoltaiku s povolenými přetoky. Chtěl jsem nějaké pokud možno
jednoduché řešení, které by bylo samostatné. Tam je problém jen s tím
záběrovým proudem kompresoru, kdysi jsem to u ledničky měřil a vycházelo
to přes 1 KW a to mi panel nedá.

Jak jsem po tom pátral, tak aktuálně se po bazarech nevyskytuje ten 50
litrový mrazáček Calex, u kterého už vím, co kde je a kam se nesmí
vrtat. Takže to buď padá, nebo se problém odsouvá až na někdy :-) Kdysi
dávno jsem někde viděl nějaké kompletní malé chladící agregáty, že už to
mělo systém naplněný chladivem a dokonce mi někdo z konféry na to dával
odkaz. Ale už vůbec nevím, kde to bylo a jak u toho ty výměníky
vypadaly. Možná tohle by bylo řešení.
Kompresorový systém má výhodu v účinnosti (dobré COP), ale jinak jen
samé nevýhody. Potřebuje střídač, má pevně daný příkon a ještě mu musím
zajistit proudový impulz pro rozeběh. Když chci využít proměnlivý výkon
z FV panelu, možná by bylo jednodušší spokojit se s menším COP a udělat
TČ s peltiery. Ty by šly na panel připojit možná i přímo, bez regulace,
případně přes MPPT, který bude hlídat pouze maximum výkonu a nebude se
snažit regulovat napětí pro dobíjení baterky. Tím, že peltiery využijou
větší rozsah výkonu panelu, bude výsledné vyrobené teplo možná
srovnatelné nebo i větší, než u toho kompresorového systému.

Tady dělali měření peltieru Peltierovo tepelné čerpadlo(2).pdf
<http://fyzika.fce.vutbr.cz/userfiles/7809244608/files/Peltierovo%20tepeln%C3%A9%20%C4%8Derpadlo(2).pdf>
a rozumně je to použitelné cca do rozdílu 10 stupňů. Takže potom dávat
2-3 na sebe? Ví někdo, jak jsou uspořádané v autoledničkách? Potřeba
nízké výstupní teploty a akumulace tepla na noc vede k tomu, že budu
ohřívat vodu v sudu. U přítelkyně to takhle funguje přes ohřev vody v
hadicích na střeše a dost to pomáhá.

Anděl