Ročníková práce - posouzení zapojení

DeeJay deejay na email.cz
Pondělí Duben 10 09:22:51 CEST 2023

Zdravím, v elektronice zběhlejší kolegy

synátor má za úkol vyrobit v rámci praxe regulovatelný zdroj, nemusí nic
navrhovat - prostě to složit, oživit, vyrobit krabici dát to do nějaké
formy, oměřit-udělat protokol a odevzdat. Já jsem tlustoproudař, a tak
nedokážu úplně posoudit taje elektroniky, nicméně už od pohledu se mi to
zapojení zdá jako nezrovna ideální, tím spíš že to pořádně nechodí.
Úplně bych řekl, že je to nějaký prastarý školní klenot, který se
kopíruje minimálně půl století a mistři neodborného výcviku tam vnáší
inovace související s nedostupností dobových součástek.

Nějaká dokumentace zde: https://rozvrh.dilny.eu/zdroj.pdf a zde:
https://rozvrh.dilny.eu/index.html#header12-8

Co nám to dělá? no prvně to vlastně nejde zapnout, respektive jde, ale
až na podruhé - při první zapnutí AC do zdroje se rozsvítí akorát power
a za chvilku proudové přetížení, takže vypnout, počkat až vše zhasne a
znovu zapnout, pak už to obvykle najede, regulace napětí funguje. IMHO
je na vině, napájení OZ, který vůbec nenajede. Další věcí je v podstatě
nepoužitelné proudové omezení, s obrovskou hysterezí. Zlatý hřeb je, že
to topí jako kamna, o návrhu zdroje pro měřící přístroj ani nemluvím,
ale jak říkám, nejsem odborník.

Balů tu každoročně žehrá na výsleky ze Zenitu, tohle s ním možná
regulérně mrdne.

nějaký obrázek celku zde: https://photos.app.goo.gl/4JP8yPtZq7HB648u5

Díky za postřehy

Jara