Re: Aktivní balancery v koloběžkách?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Duben 10 08:16:35 CEST 2023

O tom odpojovači jednotlivých článků jsem uvažoval taky.

Ale jednak se toho bojím, je to v podstatě plně funkční autodestrukčnbí
HW:-) Takže do koloběžky co celoročně parkuje na ulici OK, ale doma bych
se toho trochu bál.

Druhá věc je, jak moc to vlastně umožní, bez spolupráce s regulátorem,
využít zbývající energii ve zbytku baterky. Když FW vidí jenom celkové
napětí a to je prostě o 10 % nižší. Ale hlavní vlastně bude, že se tím
zabrání rapidnímu zhoršení nejslabších článků. Jenže jak jsem tak včera
koukal do těch DS, tak když bude ten nejslabší článek takto plně
využíván, jeho životnost bude těch 300 cyklů, na kterých se všechny
zkoumané DS shodovaly. Takže vlastně možná zase jen prodloužení umírání?

Kdybych ty vadné zásadně vyměňoval za větší, které by se pak využívaly
méně...
Pořád nevím, jak moc věřit těm 3000 mAh.

A pak ještě nevím, když je dejme tomu článek s 50 % kapacity, jaké
záporné napětí je na něm ke konci jízdy, když se skrz něj po vybití
protáhla ještě celá jeho aktuální C a právě zkrz něj prochází proud 4C?
Bude to blíž k -1, nebo -10?

PH