Re: Test SMD na dětech:-)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Duben 6 14:38:09 CEST 2023

1. Ne, tenhle kroužek bohužel vede člověk s minimálními znalostmi
elektřiny, takže by nebylo reálné jim to v rozumném čase vysvětlit.
Normálně spíš zapojujou z Bofinu, nebo něco rozebíraj.
2. Ne. Rovnou načisto:-) Jen teoretický úvod, jak a proč se to tak dělá.
3. Napřed dostali desky, ukázal jsem, jak mají pocínovat jednu pájecí
plochu od každé součástky. Pak dostali páječky, cín a čistítka. Mezitím
jsem namaloval obrázek, kde byly ty plochy ještě vybarvený.
Kdo to měli, dostávali po 2 odporech 1k, do obrázku jsem domaloval kam
patřej, s dotyčnými krátké povídání co znamená 102 na nich napsané. Pak
dostali odpory 100k, ... dotaz jaký chtěj barvy LEDek, ...
Kontrola, že je všechno ve správný poloze a kde má bejt.
Připájet všemu všechny zbývající konce.
Test funkčnosti.
(doprohřátí pár studeňáků)
Dotazy rodičů, nejčastější odpověď "3-30 V, pokud je tam modrá nebo bílá
tak od 4 a něco".

4. Dvě skupiny, 5 a 4 ks po sobě, první přetáhla do času druhé, druhá
trvala pod hodinu.

PH