Test SMD na dětech:-)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Duben 6 13:25:23 CEST 2023

Dobrý den všem,
zaskakoval jsem za kolegu, co má kroužek "elektronika pro nejmenší"

- Co jste dělali minule?
- ???
- Co byste teda chtěli dělat dneska?
- ???
- No dobře, chtěli byste pájet blikátka?
- jo jo jo!
- Pájeli jste někdy s těmahle páječkama?
- Ne
- Pájeli jste někdy takovýhle součástky?
- Ne
- Tady máte plošnáky.
- Ty sou hrozně malý, mě se to tam nevejde.

Takže děti 1. a 2. třída, dostali nejlevnější bezbedýnkový mikropáječky
se "šňůrou od lampičky", co jsem se tu na ně nedávno ptal a sklidily
samý hejty, cín SnPb, čistítka se šponama, pinzety za 60 Kč a pájeli SMD
muttivibrátory 2xSOT23 + 8x1206 na DPS z AllPCB, velikost myslím 18x20.

Čas: 0,9-1,1 hod
Úspěšnost: 8/9

A to ten jeden dostal páječku s ujetou teplotou, tatkže část doby pájel
na hodně přes 300, jinak by to taky zvlád.

PH