Re: Startovací kabely - návod z internetu...

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Duben 3 22:16:40 CEST 2023

I když bude do baterky téct třeba 20A ( baterie v pořádku) tak tam napětí
bude max. 16V - 16,5V
Autobaterie se po nabití chová jako "zenerka" prostě to napětí tam
nevyleze. Bude vařit, šumět, po garáži smrad , ale nemělo by se nic stát.

Mám to z praxe, kdy jsem dal na 60Ah autobaterku z agregátu  nabíjení cca
20A  s tím že potřebuju za 2 hodiny aby fungovala.
No a důvod toho kvaltu pominul a já  na to zapomněl. Po cca 10 hodinách
baterie tak teplá, že ten samolepicí štítek na ní se smrsknul na půlku.
 A napětí něco málo přes 16V.
Chvíli jsem v garáži větral, než jsem si dovolil to vypnout. Baterie
funguje dodnes , je tomu tak 5-6 let...

Podle mě je průser, pokud se baterka v autě nějak  odpojí a napětí z
nabíječe (připojeného do auta jinam než na baterku) vyletí někam nahoru.

 Ideální nabíjet s nějakou nabíječkou, která má  omezené napětí např. na
15V.
V podstatě na takové dobíjení v autě bez odpojené baterie  je ideální zdroj
napětí s omezením proudu. Staniční baterie jsou takhle nabíjené dlouhodobě.

Neobsahuje
žádné viry.www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

po 3. 4. 2023 v 12:39 odesílatel Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>