MECH: prutokomer - bylo jehlovy skrtici ventil

Neděle Duben 2 11:01:11 CEST 2023

Jo, při tom jak je teď venku, vám to musí topit dobře. Dokonce pokud
udržíte výparník nad nulou, nemusíte ho odmrazovat. Ale jak začne
mrznout, taková sláva to zas nebude. Mě to topí s tím COP 5 celou zimu a
to tam mám ještě rezervy.

TČ mám z doby, kdy se pro ty menší výkony nedělaly kompresory s
frekvenčním měničem. Takže když mám ve třech místnostech topení vypnuté
a TČ má 7 KW, což je 1,5 násobek potřebného výkonu pro celý barák pro
venkovní teplotu -15 st.C, jde mi nakonec do podlahy výkon skoro
100W/m2. Běhá to v cca v hodinových cyklech, voda začíná na 25 a končí
na 35 stupních. Kdybych ty cykly nahradil stálým výkonem, spočítal jsem,
že vlivem poklesu teploty vody stoupne COP cca na 6 a menší teplotní
spád bude i na výparníku, takže COP stoupne ještě víc. Jenže při tom
kolik protopím, se mi do takové modernizace nechce investovat. Teď až
budu mít soláry, budu řešit spotřebu energie ještě míň. Takže se spíš
zaměřuju na to, aby se ten primární okruh dal vyčistit jednoduše a bez
rizika, že po sestavení bude něco kapat. Po posledním čištění mi to
kapalo dost dlouho :-( v dílně. Takže PE trubku nahradím hadicí, tím mi
odpadnou šroubovací kolena. Připojím na jeden konec hadici končící na
zahradě, protáhnu kartáčem na lahve a propláchnu. Zrovna tak čerpadlo ve
studni. Mám ho na PE trubce, pro jeho vyčištění musím vyčerpat studnu,
dát si tam štafle a čerpadlo od trubky odpojit. Když bude na hadici,
vytáhnu ho na špagátu. Taky mám připravenou usazovací nádobu. Doufám, že
to většinu bordelu zachytí a hned za ní na trubku magnet, aby se to
pokud možno už dál neusazovalo. Taky to snad dotáhnu do stavu, kdy to
tolik nebude vyžadovat mojí pozornost :-)

Anděl