MECH: prutokomer - bylo jehlovy skrtici ventil

Sobota Duben 1 20:24:55 CEST 2023

no právě - když to začne ujíždět. Jenže to bude ujíždět úměrně zanášení
trubky a přece nebudu čistit zvlášť trubku okolo průtokoměru, když na to
ostatní je ještě čas. Takže zase nebudu vědět, kolik toho tam teče :-(
No a vrtulky v téhle vodě - po 5 letech provozu jsem měnil topenářskou
oběhovku, kterou mám v primárním okruhu. Dávala málo vody a měla zvuk,
jako by tam pořád byly bublinky. Bylo to pár měsíců po tom, když mi
prohloubili studnu, přestal jsem brát vodu co je nasáklá v okolním písku
a beru vodu cca o 0,5 m níž z opuky. Takže jsem vyhodnotil, že oběhovla
má v háji ložiska. Dal jsem tam novou a bylo to stejné :-( fakt tam byly
bublinky, voda je teď trochu poděbradková. Musel jsem dát ještě ponorné
čerpadlo do studny (nějaké jezírkové s výtlakem 4 m), aby se v baráku o
2 m výš v čerpadle nedělal podtlak. Pak to zase chodilo.

Po 2 letech jsem z oběhovky vyšťoural usazeniny. Ve výtlaku ve zúženém
místě jich byla spousta, ale vrtulka si okolo sebe prostor vyčistila.
Tak uvidím, ten průtokoměr s vrtulkou se mi líbí víc.

Anděl