MECH: prutokomer - bylo jehlovy skrtici ventil

Sobota Duben 1 14:16:12 CEST 2023

Když už nakupujete u drátka, zeptal bych se, jestli někdo má zkušenost s
tímto průtokoměrem.
https://dratek.cz/arduino/74639-dn32-prutokomer-1-120l-min-3-5-12v.html
Občas řeším problémy se zanášením trubek a výměníku v primárním okruhu
TČ voda-voda. Mám tam možnost sledovat několik parametrů, ale k jejich
správné interpretaci mi chybí křišťálová koule. Sleduju teploty vstup a
výstup primáru TČ z čidel co jsou na výměníku, jenže na zanešeném
výměníku kecají. Pak mám teploměry na šroubení TČ, takže vidím, co je
tam doopravdy. Pak mám před TČ manometr.
Když manometr ukazuje málo, je zanešené čerpadlo ve studni. Když ukazuje
hodně, je zanešená trubka do vsakování. Když ukazuje cca 0,2 baru, může
být všechno v pořádku, ale nemusí a stejně nevím, kolik tam teče.
Průtokoměr by se opravdu hodil.
Jenže potřebuju, aby tlaková ztráta průtokoměru byla co nejmenší, chci
aby se nerozpustil v agresivní (poděbradkové) vodě - mosaz to docela
žere. Takže ideálně všechno plastové. Pak aby byl odolný proti zanášení.
Mám tam trubky 1", dal bych tam průtokoměr 5/4" a mám tam průtok asi 17
l/min. To tenhle průtokoměr ještě bere. Kdybych tam dal 3/2"
https://dratek.cz/arduino/74641-yf-dn40-prutokomer-5-150l-min-5-18v.html
už budu někde na spodku rozsahu.
Může mi někdo tyhle průtokoměry doporučit / nedoporučit? A kdyžtak proč?

Anděl