Re: Čtení polohy potenciometru bez AD převodníku

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Září 29 18:16:00 CEST 2022

No, většinou řeším opačný problém a třeba tlačítkama spínám odpory v
děliči, což sežere 1 nohu s ADC. Dokud stačí 10bit ADC a 1% odpory, je
to super.
Jednou jsem to udělal dokonce maticově, použil drátové R a vstup
důkladně chránil. Obstálo v testu elektrickým paralyzérem:-)

Když tak koukám do původního dotazu:
"Nezná někdo ještě nějakou jinou zábavnou metodu?"

Zábavné by mohlo být místo tradiční čas. konstanty T= RC použít T=L/R
... nebo místo snahy o nabíjení C konstantním I použít vybíjení L
konstantním U, kde U bude např. úbytek na doutnavce:-)

PH