Re: Čtení polohy potenciometru bez ADC

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Září 28 21:50:17 CEST 2022

A ano, má pravdu p. Labaj, v bodu 7 máme čas a platí R = k.t
kde sice k vyjde na základě vztahu s exp(1-t/T),
jenže to můžu spočítat, nebo změřit jednou a pak už je to konstanta.
Takže v precizní variantě může k bejt v EEPROM a při prvním zapnutí po
nahrání FW bude požadováno otočit zcela vlevo, pak zcela vpravo a pak už
bude nakalibrováno pro libovolný R poťák a sériový R. Ten může být k
poťáku zanedbatelný, takže vlastně stačí kalibrovat na polohu Max.

PH