Distribuovana baterka, was: Energeticke grafy

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Pátek Září 23 17:53:34 CEST 2022

To jsme už spíš na filozofické úrovni. Velmi podobné řeči tu byly, když
se rušily vláknové žárovky, nebo vysavače. Někdy je potřeba nepopulární
cestou zastavit vylepšování svíček, aby se síly přesunuly na vymýšlení
žárovek.

Pravda je, že pro sdílení baterek je tu poměrně slabá legislativa. U nás
je alespoň výhoda dvoutarifu, který umožňuje nějakou regulaci v čase.

Myslím, že už jsem to tu psal. Někdy v minulosti jsme pracovali na
projektu pro ostrov (opravdu ostrov v moři), který měl připojení velmi
tenkým kabelem. Na ostrově bylo celkem dost elektroaut. Projekt
(zjednodušeně) spočíval v tom, že se v noci auta nabíjela a v denní
špičce zase vybíjela. Mělo to centrální řízení a různé úrovně kontraktů,
které uživatelům umožňovali definovat "čas, kdy mám auto nabité". Docela
to fungovalo. Ve smyslu vyhladilo to proud, který kabelem na ostrov
přitékal.