Re: skutecna presnost tech lepsích multimetru

Čtvrtek Září 22 19:59:03 CEST 2022

nojo, ale to by nesměli přijít dva kalibračníci s měřákem, který má sice
spoustu míst, ale když se to po přepólování už na 3. místě liší,
konstatují že holt je to Čína (i když Tektronix) a že ty převodníky + ta
matematika v tom mají se zápornou polaritou problém. A když jim nabídnu
na vstup LC filtr, pomalu to odmítají s tím, že neprošel kalibrací. A
ano, na výstupu filtru (kde jsou tlumivky 100 mH jak kráva vytažené z
pasivního PFC z nějakých malých počítačových zdrojů a k tomu velké
fóliové kondy, odpor tlumivek asi 3 Ohmy) mám i kapacitní dělič a
uzemňovací svorku, kterou nevěděli kam připojit, tak ji nechali v luftu.
Takže nelinearita, kterou naměřili, se vešla s odřenýma ušima do třídy
přesnosti a vlastně mi o nic nešlo. Když na bočník připojím obyč. 4,5
místný multimetr, vím že tam ta nelinearita není.

S oplechováním celého měřáku bych to zase nepřeháněl, tyristorový měnič
má spektrum rušení kmitočtově podstatně níž, než pulsní zdroje s
rychlými tranzistory. Ale fakt to chce ten osciloskop, kontrolovat co do
měřáku leze a kouknout na zemnění, jestli se právě tam něco nepřenáší.

Anděl