Re: skutecna presnost tech lepsích multimetru

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Září 22 12:51:12 CEST 2022

Shrnul bych to tak, že tohle je typická věc, kterou lze měřit buď
osciloskopem, nebo velmi speciálním měřákem, kde výrobce garantuje, že
je právě na to určený.

Protože takovej měřák je typickej krám co stojí majlant a je jinak k
ničemu, použil bych běžný multimetr v kombinaci s vlastním přípravkem,
obsahujícím vhodný průměrovací obvod. Tomu bych předřadil EMC filtr jako
je na vstupu malého spínaného zdroje a celé bych to zavřel do plechové
krabičky spojené se středem kondíků na výstupu filtru. Krabička jinak
jen s dírou pro pohled na displej.

Pokud by stačilo měření po krátkou dobu, tak asi nejlépe velkej ultracap
místo aku a osciloskop. Výhoda je, že to navíc může projet celej rozsah
pracovního napětí.

Nebo, velmi přesná alternativa je, použít Cu plechy v CuSO4, hodinky a
váhu:-)

PH