Re: skutecna presnost tech lepsích multimetru

Středa Září 21 22:04:57 CEST 2022

Mě jde hlavně o to, pokud se ta špičková hodnota překročí a převodník to
omezí, jestli to indikuje. Protože pokud tam ta indikace je a vím že k
omezení špičky došlo, vím že je něco špatně a nemohu tomu měření věřit.
Pokud to indikuje přeplnění až když přeleze střední hodnota, pak
skutečně nevím, co měřím.

Asi jsem se neměl spokojit s tvrzením těch pánů co to kalibrovali, že s
těma převodníkama je v záporné polaritě problém a že to nějak omezuje ta
matematika v měřáku (dost jsem se tomu divil) a měl jsem dojít do auta
pro osciloskop. To zařízení v baterkárně je do 100A a největší chyba
byla někde na 30A. Za tyristorovým měničem (čtyřkvadrantový můstek) je
tlumivka. Zvlnění proudu je při 100A asi 30%, ale při menším proudu se
AC složka relativně k DC zvětšuje. Možná někde okolo těch 30A můstek
přechází do režimu přerušovaného proudu, ale vzhledem k tomu, že je
můstek čtyřkvadrantový, přechází proud i do záporné polarity. Takže za
tlumivkou je pilovitý průběh, kde AC složka může být i podstatně větší,
než DC.

Anděl