Re: Poyntingův vektor - historické obrázky

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Září 21 18:16:59 CEST 2022

[preposielam
ja by som to prelozil ako "meranie ziarovky s vlaknom zo zuholnateneho
papiera v tvare podkovy"
]

Ahoj,

mozes mi prosim prelozit ten nadpis? Dakujem. Mne sa to nepodarilo.

Ja som tym svojim chcel len upozornit nadejnych akademikov pred
urobenim osudoveho chybneho kroku; to sa potom meranie cukrov moze
stat kazdodennym ritualom takehoto akademika. Najzaujimavejsie je na
tom to, ze na tom pracovali uz pred cca 140 rokmi a museli to mat uz
vtedy dotiahnute do konca.

A.

Ale toto je super clanok, z toho isteho casopisu

III. Measurements of an incandescent paper-carbon horseshoe lamp
constructed by Mr. T. A. Edison
H. Morton, A. Mayer
Published 1 July 1880
Mathematics