Spínání velkých Mosfet

Petr Zapadlo zapik na email.cz
Středa Září 14 20:45:44 CEST 2022

Zdravím,

mám tady postavený velký můstek (ano, hraji si se střídačem) osazený 4x
SPW35N60C3, kapacita gate je cca 11nF (měřeno AVR metrem) , mezi
driverem a gate je odpor 12ohm a dioda jež ho zkratuje pro vybíjení.

Jako driver používám IR2104, ale zřejmě jsem nevybral dobře. Podle toho
co vidím, tak dochází k pomalému otevírání tranzistoru a proto mi při
nastavení 50% střídy hřeje.

IR2104 má psaný výstupní proud min 130mA, podle měření napětí na odporu
v gate (obr R_gate.png) tam odhadem teče cca 150mA.  Což podle
osciloskopu (obrázek gate_L.png) způsobuje otevírání cca 1-2us.

To by vysvětlovalo ty ztráty a teplotu tranzistoru. Navíc mě překvapují
ty zákmity na vzestupné hraně, kdy se tranzistor pootevře a zase zavře
aby se hned zase otevřel. Čím to může být způsobeno?

Jak teď z toho ven?  Díval jsem se, ale na TME jsem podobný budič s
výrazně větším proudem skladem neobjevil.

Schema a obrázky jsou zde:

https://cloud.zapadlo.name/index.php/s/WBHQJW75p4J9iip

Díky Petr