CAN analyzer Cando

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Pondělí Září 12 22:16:20 CEST 2022

Sice CAN zatím neprovozuji, ale adaptér mi tu nějaký zbyl, tak jsem ho
zkusil zastrčit a podle dmesg soudím, že se to chová (na Linuxu) jako
síťový adaptér s vlastním driverem. Vypadá to velice složitě, viz
https://www.kernel.org/doc/Documentation/networking/can.txt, ale zase se
to dá manažovat běžnou utilitou ip. Ten můj adaptér si nainstaluje
drivery (lsmod)
usb_8dev               20480  0
can_dev                40960  1 usb_8dev
váš by měl mít místo usb_8dev něco jako gs_usb (podle zdrojáků jádra).
Vytvoří se síťové rozhraní can0 a pomocí ip se s tím dá bavit
$ ip -details link show can0
4: can0: <NOARP,ECHO> mtu 16 qdisc noop state DOWN mode DEFAULT group
default qlen 10
     link/can  promiscuity 0 minmtu 0 maxmtu 0
     can state STOPPED (berr-counter tx 0 rx 0) restart-ms 0
	 usb_8dev: tseg1 1..16 tseg2 1..8 sjw 1..4 brp 1..1024 brp-inc 1
	 clock 32000000 numtxqueues 1 numrxqueues 1 gso_max_size 65536
gso_max_segs 65535

Takže jako programátor se s tím bavíte přes sokety, je to popsáno a lze
najít příklady.

Mrazík