CAN analyzer Cando

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Září 12 18:35:56 CEST 2022

Díky za informaci, že je tam opravdu GD32F103.
Tak buď je tam nějaká nekompatibilita se STM32, nebo jsou hoši
vynalézaví a přišli na nějaký
hack, jak dosáhnout souběžného provozu USB a CANbus.
Nebo nás celou dobu STM tahalo za nohu a ono to normálně jde.

Teď by to chtělo nějak z toho přečíst firmware (pokud ho dokonce nemají
někde na webu)
a zkusit to nasypat do originálního STM32F103. Třeba nebude zamčený.

Já jsem do toho včera zase spadl. Jsem jako notorik, co čuchne ke špuntu
a nemůže odolat.
Tak jsem půlku noci strávil experimenty s CANbusem.

Pořád mi nešlo do hlavy, proč nemůžu s USB/CAN adaptérem PCAN rozjet
Cangaroo. Což je
ten SW, jehož zkriplenou verzi nabízí Číňan na tom Vašem odkazu.
Zkoušel jsem to zprava zleva, stáhl 5 různých binárních verzi, ale nic.
Kompilovat za zdrojáků jsem to nechtěl, protože to znamená si na Windows
nasypat
pár GB vývojového SW Qt Creator.

Nakonec jsem ze zoufalství stáhl zdrojáky k CANable. Upravil jsem je pro
procesor STM32F072
(originál CANable je na STM32F042, ale ten nemám). No a s ním se
Cangaroo rozjelo.
Takže z toho asi plyne, že všechny ty binární verze Cangaroo, co se
různě povalují na Internetu,
jsou přeložené s vypnutou podporou pro adaptéry PCAN. Chtěla se mi říct
spousta sprostých slov.

A aby toho laborování nebylo málo, tak jsem narazil na hloupý problém a
svou naznalost.
Připojil jsem ten převodník USB/CAN typu CANable (což je zde varianta
Slcan) k Linuxu.
A příkaz lsusb k němu nedokázal napsat výrobce a typ produktu.

Jako obvykle se projevily mé hluboké neznalosti. Myslel jsem, že to
lsusb vypisuje
ty informace podle toho, co dostane v USB descriptoru. A pořád jsem
hledal chybu tam.
Ale ono to je zřejmě jinak. On na informace z descriptoru kašle a typ
zařízení vypisuje
zřejmě jen podle VID/PID podle své tabulky.

Měl by to být soubor usb.ids. Konkrétně na Debianu
/var/lib/usbutils/usb.ids.
Ještě /usr/share/misc/usb.ids je pak link na ten samý soubor.
Tam jsem svůj VID/PID dopsal. Jenže ať jsem dělal co jsem dělal, tak
lsusb prostě ten
převodník pořád nezná.
Pořád to vypadá takhle (ten převodník je ad50:60c4):

Bus 004 Device 003: ID 1d50:6018 OpenMoko, Inc. Black Magic Debug Probe
(Application)
Bus 004 Device 002: ID 045e:0083 Microsoft Corp. Basic Optical Mouse
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub
Bus 003 Device 002: ID ad50:60c4
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001 Linux Foundation 1.1 root hub

Není tady prosím někdo, kdo by mi řekl kde dělám chybu?
V usb.ids je:

abcd  LogiLink
         1234  UDisk flash drive
         6104  PCCloneEX Lite+ SATA docking station [QP0017]
         cdee  Petcam
ad50  Protofusion Labs
         60c4  CANable slcan
b58e  Blue Microphones
         9e84  Yeti Stereo Microphone

Schválně jsem to vzal i s okolím, aby bylo vidět, že formát mého záznamu
je stejný jako u jiných.
Nebo to Linux má někde nacachované a nereflektuje změny? (přebootoval
jsem ho)
Nebo to dělá nějak úplně jinak?

Když tomu převodníku dám VID/PID  OpenMoko CAN-adaptéru, tak to napíše
OpenMoko, ale
už ne jméno adaptéru. Takže to používá nějakou starší verzi té databáze.

Díky za každou radu.

PL