Re: Hybridní měnič na sí»

AZe aze na seznam.cz
Pátek Září 9 09:09:17 CEST 2022

Dual Power Automatic Transfer Switch
https://www.aliexpress.com/item/1005003902017321.html
aze

From: Dodo Racek
Sent: Friday, September 09, 2022 8:51 AM
To: HW-news
Subject: Re: Hybridní měnič na sí»

Standardny stykac, ktory ma silove kontakty NC, NO nema zarucene, ze pri
prepninani, alebo poruche nebudu spojene sucasne NC aj NO.
Nenechajte sa zmylit tym, ze ked sa pozriete na kontakty a pomaly si to
rucne prepinate, tak su medzery medzi kontaktami.
Pri prepinani pod zatazou v tych medzerach nejaky cas hori obluk a teda
elektricky su spojene.

Ak to ma byt zarucene, tak to stykac MUSI mat uvedene v dokumentacii.
Standardne sa na _zarucene_ prepinania pouziva dvojica stykacov s
mechanickym blokovanim ( napr. hviezda-trojuholnik pri spinani motorov, ),
alebo specialne stykace, ktore to maju zarucene ( maju to uvedene v
dokumentacii a urcite nepatria medzi lacne )
Elektricke blokovanie ( cievka jedneho napajana cez pomocne kontakty druheho
stykaca ) je z hladiska dynamickych javov nespolahliva. Velmi zavisi od
druhu (R,L,C) a velkosti zataze.

Dodo

pi 9. 9. 2022 o 8:34 Jaroslav Buchta <jaroslav.buchta na hascomp.cz>
napísal(a):

Dik za info, u te dvojice stykacu se mi nelibi, ze civka bere zda se stale
10VA (nepisou, kolik W, je to vyznamne mene?) Predpokladal jsem, ze budu
civku zivit jen ze solaru. Cenovku jsem nasel take vyrazne vyssi Stykač
3pólový CUBICO Classic, 11kW, 25A, 1Z+1R, 230VAC - Online Shop: Schrack
Technik spol. s r.o. mate levnejsiho prodejce nebo slevu?
Otazkou je, jak velka je pravdepodobnost slepeni kontaktu u tech
instalacnich stykacu? Ono by se pri slepeni jednoho kontaktu asi nic moc
nestalo, protoze vystup menice je bud stejne propojen se siti pres L i N
nebo bezi z baterky a je od site uplne odpojen. Takze by to bud slo normalne
ze site nebo by na vystupu nebylo napeti pri chodu na baterku. Pri slepeni
dvou kontaktu by se mozna nestalo nic, jen by se to nepreplo? Nebo muze
dojit ke stavu, ze budou oba pary NC i NO kompletne propojene (asi v
pripade, ze nema stykac 2 kontakty prepinaci ale 2+2 nezavisle? Tusi nekdo
jak to je udelane?)