mech: vypocet potrebne kapacity vyvevy pro podtlakove upinani ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Září 5 19:23:45 CEST 2022

Jako obvykle napíšu příspěvek úplně k ničemu. ;-)

Je to jedna z mnoha oblastí, kde platí oblíbené úsloví "někdy je lepší
měřit než počítat".
Závisí to na tolika parametrech, které nejsou jasné a přesně
definovatelné, že výpočet (podle mě) toho moc neřekne.
Jde o to, jak velké výrobky budete obrábět, z jak porézního materiálu, s
jakou drsností povrchu, jakými metodami obrábění atd.
A jak poctivě je budete upínat a těsnit okolí.

Mimochodem vrtání 0.3mm mně přijde trochu mimo. To by se okamžitě ucpalo
prvními šponami a prachem.
I podle obrázku to vypadá na díry spíš 3mm, než 0.3mm.

Pokud děláte velké obrobky, poštval bych na to dmychadlo. Pokud dává
moc, tak přiškrtit frekvenčním měničem.
Bude zřejmě mnohem tolerantnější k prachu, který z obrábění vzniká.
Takže požadavky na filtraci budou menší.
Do olejové vývěvy bych se tlačil až pokud to jinak nepůjde.

Pro pokus není problém si takový vakuový stůl udělat. Byť  jen jako
provizorku.
Frézku zřejmě máte (jinak byste nesháněl vakuový stůl).
Takže kus překližky, vyfrézovat kanály a díry.
Připlácnout na druhý kus stejně velké překližky bez děr a kanálů.
Překližku pokud možno pořádně prolakovat, aby byla vzduchotěsná.

PL