[OT-3D] marlin PID autotune

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Pondělí Září 5 15:26:27 CEST 2022

Na PID existuje docela pouzitelny postup na nastaveni constant

A nasel jsem na to dokonce bakalarku kde porovnava jednotlive metody

https://dk.upce.cz/bitstream/handle/10195/77820/VokounJ_PorovnaniMetod_FD_2021.pdf?sequence=2

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Marek Sembol
Sent: Monday, September 5, 2022 2:31 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: [OT-3D] marlin PID autotune

Zdravim,

mam problemy se stabilitou teploty extruderu. Menil jsem heatbreak, tak jsem ho kompletne rozebral/slozil. Stabilita teploty nebyla moc dobra ani pred tim, ale ted zacala (pri 215 stC) litat +-8 stupnu. Tak jsem zkusil PID autotune M303. Konstanty se pri kazdem spusteni meni (docela znacne - treba D to haze 20-70, PI taky lita o dost), ale stabilita teploty je porad prakticky stejne mizerna, lita prakticky po hezke sinusovce. Zkusil jsem pouzit selsky rozum (mozna uplne spatne, ale pomohlo to) a vnutil mu D=200, razem to lita +-2 stupne.

A ted otazky:

-jake jsou vase zkusenosti s PID autotune na marlinu? funguje vam?

-pro majitele MK8 hotendu na Ender3 - jake mate konstanty PID a jak stabilni teplotu mate?

-najeky napad jak to PID spravne nastavit? (ne, nechci znovu studovat komplet teorii regulace a 1000 vzorecku k tomu. Nezumel jsem tomu ani na skole) Prinejhorsim to necham jak to je ted, ale...

Predem diky,

Marek