[OT-3D] marlin PID autotune

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Pondělí Září 5 14:30:37 CEST 2022

Zdravim,
mam problemy se stabilitou teploty extruderu. Menil jsem heatbreak, tak
jsem ho kompletne rozebral/slozil. Stabilita teploty nebyla moc dobra ani
pred tim, ale ted zacala (pri 215 stC) litat +-8 stupnu. Tak jsem zkusil
PID autotune M303. Konstanty se pri kazdem spusteni meni (docela znacne -
treba D to haze 20-70, PI taky lita o dost), ale stabilita teploty je porad
prakticky stejne mizerna, lita prakticky po hezke sinusovce. Zkusil jsem
pouzit selsky rozum (mozna uplne spatne, ale pomohlo to) a vnutil mu D=200,
razem to lita +-2 stupne.

A ted otazky:
-jake jsou vase zkusenosti s PID autotune na marlinu? funguje vam?
-pro majitele MK8 hotendu na Ender3 - jake mate konstanty PID a jak
stabilni teplotu mate?
-najeky napad jak to PID spravne nastavit? (ne, nechci znovu studovat
komplet teorii regulace a 1000 vzorecku k tomu. Nezumel jsem tomu ani na
skole) Prinejhorsim to necham jak to je ted, ale...

Predem diky,
Marek