FAC optika na laseru zkusenosti ?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Září 2 21:07:07 CEST 2022

Jasně. Ale změna výšky není všechno.
Já mám laserovou hlavu taky "provizorně" na 3D tiskárně.
Jedna z výhod je, že to má řiditelnou osu Z a tak není třeba další
štelovací mechanismus.

Délka ohniska má ale víc významů. Nejen ten, abych se s ohniskem trefil
na povrch.
Delší ohnisko znamená delší aktivní zónu, kde laser rozumně řeže. Takže
možnost řezat
tlustší materiály.
Naopak zkrácení ohniska znamená možnost dosáhnout menšího průměru stopy
a tedy
i vyšší hustoty výkonu v tom ohnisku.

PL