Re: ARMy Geehy oficiálně v Česku

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Sobota Říjen 29 21:30:39 CEST 2022

Po pravdě, ten SVD přímo od ARM může obsahovat kraviny. Po webu jde
najít pro jeden typ (řadu) čipů různé SVD, které se v drobnostech liší.
STM jde jen na popis skupin bitů pomocí názvu a komentáře, enumerace
hodnot tam bývá spíš jen u novějších typů nebo spíš periferií.
To, že používají define raději než enum, tomu se nedivím, s enum v
bitových polích bývají potíže, v C++ vyřešené až v GCC v.9.3, tedy
poměrně nedávno. V čistém C to asi nebude tak markantní, není tak přísné
na typovou kontrolu.

Já si ze SVD generuji C++ hlavičky, mají různé vychytávky mimo jiné
např. různé timery STM mají různé bity (některé jsou ořezané) a při
použití originální hlavičky se může stát, že zapisujete do
neexistujícího bitu a protože ukazatel na jakýkoli timer vede na stejnou
strukturu, překladač vám ani nevynadá.

Mrazík