Svaty gral vsech handheld multimetru nalezen (tak trochu)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Říjen 29 10:31:46 CEST 2022

Mám tu 5 DMM, včetně někde zahrabaného 90S. Některé mají auto, některé
ruční.
Nějak si nepamatuju, že bych někdy řešil, jestli ten co zrovna držím v
ruce je s tou správnou metodou přepínání rozsahu:-)

Ale jenom jeden z nich má indukčnost a to bývá důvodem hledání. Další
důvod hledání je měření baterek (pouhý paralelní R a jen rozsahy 2 a 20
V, ale hodí se) a zobrazení grafů na telefonu. Samozřejmě jsou uvedené
funkce rozptýleny na 3 různý DMM.
Někdy použiju teplotu, ale téměř vždy s grafem. Častějc ji měřím IR
teploměrem.
Jeden má zpožděný pípání a to je občas důvodem hledat jinej.
Několik má měření frekvence a jeden i střídy. Obojí používám.
Některé mají kapacitu, to používám dost a pro malé hodnoty se hodí
zapnout delta. A když už kapacitu, tak v době SMD určitě ne s dírkama na
strkání THT, ale normálně na kabelech.

Ani jeden z nich nemá true RMS, ale nepamatuju si, že bych po tom někdy
toužil.
Jeden má tranzistory, ale nepamatuju si, kdy jsem to naposled použil (a
nemám ani žádný spec. měřák co by to uměl).
A dětem v DDM říkám, že měřáky se dělí na ty, co jsou otravný
automatickým vypínáním a ty, co maj věčně vybitou baterku:-)

Jo a ano, na ruční volbě často nefunguje 200, nebo 400 mV:-)
Např. v DDM to tak máme na všech, někde i 2 V:-)

PH