Nanosekundové blikátko (bylo Hrany 74AC14)

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Říjen 27 18:19:34 CEST 2022

Tak už to bliká

Z generátoru leze ňáká hrůza, 74AC14 to dost zkulturní, následuje
RFM04U6P s 0,5R pod emitorem a spíná LEDku z 12 V, blokováno
4µ7+220n+2n2+100p. Průběh na odporu odpovídá pulzům 4A, náběh trvá 5 ns,
z toho 2 ns od 20 do 70 %. A to vše na fixkou malovaném kousku cuprexitu:-)

Horší je, že LEDka pak musela na dráty a nakonec jsou 2 ks v sérii na
separátních dvojlinkách. Výsledkem je jen 2 A max a 7/3 ns náběh,
přičemž se do 74AC se pouští 5,3 V a nad LEDky 15.

A teď by to chtělo pokračování - aby to nepotřebovalo generátor. V
podstatě stačí vygenerovat jednou za čas pár pulzů.

Otázka: Doporučte posuvný registr paralel->serial rychlejší než 74AC s
co nejvíce bity.

PH