Re: Sekundové lepidlo a jedlá soda - bylo Super Glue and Baking soda

Evzen Horna ehorna na cmail.cz
Úterý Říjen 25 23:33:05 CEST 2022

Hezký večer,

z těch běžně dostupných již dlouho používám Loctite Super Attack. V
dobách, kdy jsem jej začal používat (snad se tehdy také tak jmenoval)
vydržel i v otevřené tubě vždy až do konce. Měl dobrý uzávěr a výborně
lepil. V době, kdy už Loctite nebyl už tak úplně Loctite (dle wiki 1997)
se později objevily nějaké inovace (i s uzávěrem) a už jsem jej snad
nikdy až do konce nevybral. Pořád funguje dobře, ale už to není ono a
subjektivně lepí znatelně hůře.
Měl jsem i několik modelářských a mezi nimi i jedno od HVP model a to
bylo naprosto fantastické. Po otevření vydrželo při pokojové teplotě
několik let. Když jsem chtěl koupit další, už jsem jej nesehnal. Jaké to
přesně bylo už nevím, kromě toho, že řídké.
Teď jsem se díval a nějaká vteřinová lepidla zase mají, ale zda jsou
stejná, netuším, obal je jiný.
https://eshop.hvp-modell.cz/Vterinova-lepidla-a-prislusenstvi-c5_40_2.htm
a u toho jsem našel i plnidlo
https://eshop.hvp-modell.cz/Plnidlo-30g-d461.htm
Pravděpodobně ještě tím starým dobrým LOCTITE nebo s menší
pravděpodobností tím HVP, je to  už hodně dávno, jsem jednou lepil
rozsekanou balzovou náběžnou hranu křídla. Ta balza byla zmačkaná a
ztratila v daných místech pevnost. Bylo to spíše na výměnu, ale nějak
jsem ji srovnal a zakápl. To lepidlo se vpilo, ze spoje se zakouřilo,
zahřál se na celkem vysokou teplotu a v podstatě okamžitě ztvrdnul.
Myslím, že jsem v poslední době už neměl lepidlo, které by tahle lepilo.

EH