Re: Sekundové lepidlo a jedlá soda - bylo Super Glue and Baking soda

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Říjen 25 13:44:51 CEST 2022

Používám sekunďák Universum.
https://www.universum-lepidla.cz/

Není levný. Ale nevysychá. Dokonce se má skladovat lehce pootevřený,
protože prý tuhne při zamezení přístupu vzduchu.
Mám ho v lednici už asi 4 roky, a je stále stejně tekutý.
Někdy mi přijde, že už lepí trochu hůř (míň drží), ale může to být jen
subjektivní pocit, protože na každý matroš lepidla fungují různě.

Prodává to v Česku nějaký borec (bývalý učitel), co s tím objíždí
výstavy a veletrhy.
Má k tomu kromě odmašťováku ještě filler, což jsou prý skleněné
mikrokuličky.
Funguje to s tím podobně jako to video se sodou, jen je to drahé.
Pokud by soda fungovala stejně, tak to by bylo fakt bezva.

Jinak mám i normální sekunďáky. Třeba dva Loctite, koupené najednou před
6 lety.
Jeden z nich (tuším SuperAtac) byl za chvíli tuhý. Druhý (označení si z
hlavy nepamatuju) je stále i po těch 6 letech jako nový.
A to ho používám a tedy otevírám dost často.
Všechny, o kterých jsem psal, jsou tekuté. Ne gelové.

PL