Varianty riesenia IO-pinov - linearny stabilizator

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Říjen 19 11:24:45 CEST 2022

Nechci se přít, ale ještě jedna poznámka.
Písmenka na konci (jak píšete) podle mě většinou znamenají různou
variantu produktu
Buď nějakou lepší nebo horší z hlediska tolerancí, teplotního rozsahu atd.
Případně zrovna u stabilizátorů třeba i různé varianty výstupního napětí
(3.3V, 5V, nastavitelný...).
A samozřejmě varianty pouzdra.

Kdežto písmena před číslem říkají jednak třeba výrobce, ale případně i
určují typ obvodu.
Takže zrovna LM1117 a LD1117 jsou podle mě různé obvody. S různým
vnitřním zapojením
a tedy i jinými parametry. Nejsou to jen odchylky, dané různými
technologiemi výroby
různých výrobců, ale jiný produkt.

A k tomu Vašemu konkrétnímu problému: není to jen problém
nefunkčních/vyschlých/špatně
zvolených kondenzátorů? Že to dává špatné výstupní napětí, a ještě
nepotlačí špičky.
Kondenzátor (dobře zvolený) je kamarád.

A pokud ten stabilizátor dává nižší napětí, a Vy přitom víte, že je
nějaký mimotoleranční,
tak proč si ho nepodepřete třeba diodou abyste mu napravil charakter?

PL