Re: Palubka - jak udělat hladove oko?

Pondělí Říjen 17 15:19:32 CEST 2022

Přepólování řeší ta dioda v sérii, 78xx má vstupní napětí max 35V, tzn.
vyhovuje, LM317 také, ta vzhledem k principu funkce může mít vstupní napětí
třeba 60V, do té doby, než na výstupu uděláte zkrat :-) To jsem si osobně
vyzkoušel, když mi bylo asi 15.

U LDO stabilizátorů pozor na max. vstupní napětí, typicky se používají na
výrobu 3,3V z 5V, 2,5V z 3,3V apod., takže snesou na vstupu třeba jen 10V.
Viz datasheet.

P.K.