Re: Palubka - jak udělat hladove oko?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Pondělí Říjen 17 11:44:02 CEST 2022


Jo, šlo mi primárně o to napájení - tam se fakt může vyskytovat cokoli, 
možné před ten lieár ještě naštorc nějaký transil kolem těch 15-18V, 
samozřejmě se sériovým odporem do namájecí větve. Tohle auto je ještě dost 
elektromechanické, takže se v palubní síti vyskytujou různé hrůzy. Jestli to 
bude stačit se asi uvidí - za tím by byl celkem jeden operák s nesymetrickým 
napájením, podívám se, jestli v zásobách nenajdu něco, co bude mít 
povolených na napájení aspoň 30V, a pak už to asi nevylepším, možná ještě 
nějaký slušnější LDO, ta 78xx je sice standard, ale už jsou i hezčí kousky.

Díky, takhle nějak jednoduše jsem to měl v plánu, ale nebyl jsem si jistý, 
jestli to bude stačit.

Pavel Kutina


----- Original Message ----- 
From: Pavel Kadečka
To: HW-news
Sent: Monday, October 17, 2022 11:01 AM
Subject: Re: Palubka - jak udělat hladove oko?


Pokud jde o napájecí obvod, nebál bych se něčeho tak primitivního jako 
1N4007 + elyt 470uF a za něj lineární stabilizátor na 8V (7808, LM317).


Elyt požere všelijaké špičky, zbytek vyřeší ten lineár.


V době zvukových karet do PC, když ještě byly do ISA slotu, jste na každé 
našli aspoň jeden 78xx pro napájení audio obvodů, stačilo to. A to jste tam 
měli celou řadu zdrojů rušení: spínaný zdroj, digitální obvody a největší z 
nich byl harddisk s motorem ploten a cívkami pro pohyb ramene hlaviček.


P.K.


so 15. 10. 2022 v 22:08 odesílatel Pavel Kutina <hw na prelude.cz> napsal:

Zdravim,

rozlesteni palubky pomohlo a ja bych si rad dopral dalsi "tuning" - vyrobce
nejak pozapomnel na kontrolku prazdne nadrze a mne to trochu mrzi. A protoze
mam palubku stale jeste demontovanou, napadlo mne si ji tam dodelat.

V nadrzi je promenny odpor, jedna noha jde na kostru, druha primo do budiku
palivomeru. V servisnim manualu jsou popsany limitni hodnoty - prazdna nadrz
120 Ohm, plna nadrz 3 Ohm, pul nadrze 32.5 Ohm. Budik je trivyvodovy, dva
vyvody zrejme napaji merici elektromagneticky system, treti vyvod je zrejme
pripojeny interne ke kladnemu polu, pak nasleduje otocna civka mericiho
systemu a vyvod k promennemu odporu. Predpokladam, ze to, jak je to cele
delane elektromagneticky ze stejne vetve napajeciho napeti, ma eliminovat
vykyvy napajeni, ktere v aute nejsou uplne zanedbatelne. Budik se testuje
tak, ze se na stredni vyvod ma pripojit zarovka 12V/3.4W a on ma ukazat
plnou vychylku a zarovka ma svitit - ten merici proud tedy nebude uplne maly
(a diky tepelne nelinearite zarovky se blbe odhaduje).

OK, takze nejaky komparator idealne s nejakou hysterezi, zmerit napeti na
tom mericim odporu (aktualne ovsem netusim, jake napeti tam je), rozsvitit
LEDku. V principu trivialita, ale jak to udelat a) jednoduse, b)
blbuvzdorne, c) dostatecne male, aby se to veslo do te palubky nekam k
budiku? Dat tam jeden operak a vyresit mu odolne napajeni je asi jedina
rozumna cesta, ktera mne napada.

Nemate nekdo nejakou inspiraci - minimalne pro ten napajeci obvod? V aute
(tim spis ve starem) se muze v palubni siti vyskytovat prakticky cokoli se
spickama do mnoha desitek voltu - a kdyz uz tam to hladove oko chci mit, tak
bych rad, aby na nej bylo i spolehnuti.

 Diky za inspiraci.

Pavel Kutina

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list