Re: KiCad - otočení souřadnice Y

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Říjen 16 14:40:58 CEST 2022

Použil jsem tohle:
https://github.com/openscopeproject/InteractiveHtmlBom

Podklady v JSON se v Eagle generují ULP scriptem brd2json.ulp:
https://github.com/Funkenjaeger/brd2json

Protože používám starý Eagle (ještě před tím, než se z toho stal
Autodesk, verze 7.6), tak mi nové verze toho ULP nefungovaly.
Řvalo to na nějakých UL_POLYSHAPE.
Tak jsem našel poslední verzi, která je ještě nepoužívala a tu jsem si
nainstaloval:
https://github.com/Funkenjaeger/brd2json/blob/e5f9469497f5c7d78350a27af717fe998ed1541a/brd2json.ulp

Ale ani takhle ještě nejela hned, hlásila chyby.
Tak jsem vyměnil všechna E.footprint za E.package.
A pak už to jede pěkně.

Ten JSON se pak prožene Pythonovým programem generate_interactive_bom.py.
To dělám na Linuxu, tam je s Pythonem mnohem lepší pořízení.
Ten generate_interactive_bom.py ale chce, aby byl spouštěný z X.
Není to jen kvůli finálnímu zobrazení výsledku, ale potřebuje prý při
generování aktivovaný wxWidgets, a to bez X nejde (psal autor).
Tak abych to mohl spouštět z CLI, což je pro mě mnohem komfortnější,
nainstaloval jsem si fake X server Xvfb.

Nevím, co dalšího umí, kromě ukazování polohy součástek.
Ale to ukazování to umí tak skvěle, že od něho nic jiného ani nechci.
Je výborné, jak se dá konfigurovat co má při tom zobrazovat (jestli
jednu nebo obě strany, jestli stejné součástky grupovat nebo ne atd.).
Prostě je to nástroj, kde se mi autor přesně trefil do toho, jak bych si
to představoval.

Co dělají sloupečky Sourced a Placed nevím.
Ale umím si představit, že třeba do toho Placed kliknu fajfku poté, co
součástku osadím, abych měl přehled, co už mám a co ještě ne.

PL