Varianty riesenia IO-pinov

wek konfera na efton.sk
Sobota Říjen 15 22:35:19 CEST 2022

[preposielam]

Dobry vecer,
>>>Tak tohle mě zaujalo a zarazilo.
Mohl byste prosím uvést nějaké podrobnosti?
Použil jsem toto uspořádání už v mnoha konstrukcích, vždy bez problémů.
A vždy jsem měl pocit, že je to zcela OK a ctím katalogové parametry.

Asi som sa nevyjadril presne. Teraz mam teplomer postaveny na spinanom adapteri 12V/1A, step-down na 5V/400mA a LDO 3,3V/350mA. Z tych 5V je napajany MCU a meracia cast. Z 3,3V su napajane LED s prudovymi zdrojmi cca.7-10mA integrovane v radici displeja. Vsetko su to na 97% katalogove zapojenia. Takto to fungovalo snad od roku 2016-17. A toto leto som zistil, ze sa mi prehrieva napajacia cast... Teda cievka v step-down obvode a LDO. Tak som zacal trochu merat a zistil som to, co som uz napisal. Step-down ma zvlnenie 4% podla katalogu ma mat max. 3%. LDO, ktore je zapojene za nim ma na vystupe tiez nejaky maly drop-out, takze predpokladam, ze nefunguje dobre regulacna slucka ci uz napatia alebo prudu. Zistil som, ze podla katalogu dava aktualne step-down Vin,min toho LDO, takze asi tu je problem. Preto som sa rozhodol, ze to cele postupne predizajnujem. Jedine, co chcem nechat povodne je radic displeja, ktory ma interface na 5V. MCU a meranie budu na 3,3V. A z tohto praktickeho problemu, ktory bol s aktualnou verziou step-down plus LDO, som sa dopracoval ku problemu konverzie 3,3V vs. 5V.

(jsou-li dodrženy
napěťové úrovně na vstupech) asi ani nemá smysl hovořit.

Mozeme polemizovat, ze co to je staticka aplikacia... Ale povedzme, ze pokial ma cely meraci a zobrazovaci cyklus periodu 1-2min., tak je to dostatocne pomala aplikacia.
Pak je jeho úroveň pro H na vstupu někde kolem 2.2-2.4V, což CMOS výstup
i při napájení 3V spolehlivě splní. Na výstupu dá 5V, takže OK.

Toto ma napadlo tiez, len istotu, ci mi to bude fungovat som nemal.
toleruje
úrovně do 5.5V, takže vstup z 5V-systému mu nevadí.
A na výstupu dá maximálně svých 3.3V, takže taky OK.

Rodinu AHC som nepoznal. Pozrel som si ju az ked ste ju spomenul.
kdejakém železářství.
A jedou na své plné rychlosti, takže ani v dynamických aplikacích nebude
problém.
Pokud by to mělo být ještě rychlejší, tak pak na 3.3V straně AHCT/ACT a
na druhé straně LV/LVC.

Pozrel som si cenu cipov v GME.sk a kus standartnej logiky vychadza na 0,4E, takze dva cipy su 0,8E. To je riesenie pre jednosmerny prevod. Pokial by som chcel experimentovat aj s I2C alebo SPI, budem potrebovat obojsmerny prevod, a tie specializovane cipy zacinaju na 0,9E. Takze to je 0,4 vs. 0,9, ale pre tie univerzalne cipy je plus obojsmernost, ESD, standardizovany pin-out a jednoduchy motiv na PCB. Predsa len su to interfaceove obvody, tie lacnejsie su standartna logika. Problem moze byt s dostupnostou tych specializovanych, ale tie vyrabaju vsetci velki vyrobcovia. A potom dnes moze byt problem aj so standartnou logikou... Viem, ze som zmenil trochu specifikaciu z 3-IN a 3-OUT na 4-IN a 4-BIDIRECT, ale na I/O-konektoroch mi este ostali volne piny a skoda ich nevyuzit.

Este raz velmi pekne dakujem za tipy a diskusiu.
A.