Nalezení přerušeného drátu

Petr Simek psimek na jcu.cz
Sobota Říjen 15 21:08:08 CEST 2022

On Sat, 15 Oct 2022, Petr Simek wrote:

> Ja bych zkusil merak na pocitacovou kabelaz co umi vysilat ton a je
> k nemu ta "cmuchacka" . Kdyz neni stinena kabelaz tak to identifikuje
> kabelovy svazek v kterem kabel je a nasledne se da vycenichat i ten
> jeden konkretni.

Jeste mne napadlo, kdyz jsme na zacatku delali PC site a jeste nebyly
meraky, tak kolega vymyslel "zpusob" - generator kratkeho hranateho
pulsu pripojit jej na zacatek paru s terminaci 50 Ohm a koukat na to
osciloskopem - po urcite dobe se puls odrazi od konce a vrati s puvodni
nebo otocenou polaritou podle to jestli je na konci zkrat nebo "open".
Na prubehu bylo videt jestli po ceste neni nejaky vaznejsi problem.

Jestli znate celkovou delku dratu tak by se promerenim na jednu a druhou
stranu dal urcit pomer vzdalenosti a podle toho i vzdalenost preseknuti.