Re: KiCad - otočení souřadnice Y, export do SVG

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Říjen 14 20:09:36 CEST 2022

Ve verzi 6 už je ten export do SVG použitelný.
Sice tam pořád přidává ten offset 5mm:1mm, ale je to fixní. Aspoň na tom
jediném tišťáku, co tam zatím mám, je to fixní.
Stará verze 5 tam dala offset taky, ale ještě ten export umístila podle
toho, na jakých souřadnicích byl namalovaný v KiCadu, Takže třeba někam
daleko do záporného kvadrantu.

On do exportu zahrne i ten offset. Takže moje deska má šířku 95mm, on dá
nulu v X na pozici 5mm, a šířku viewboxu pak uvede jako 105mm.
Ale to by stejně zas tak moc nemuselo vadit, pokud jsou to stále
konstantní čísla.

Problém ale je, že on při exportu nějaké vrstvy (v mém případě F_paste)
tam kromě objektů z té vrstvy dá i obrys desky. I když ten samozřejmě v
zadání exportu není uvedený.
Já to SVG potřebuju poslat do laseru, aby mi z toho vyřízl šablonu. Ale
když je tam ten obrys, tak kromě děr pro pastu vyřízne i obrys desky.
Takže to musím napřed načíst do CAMu, aby tam ten obrys umazal (laserový
SW to sám neumí). A ten CAM má zase problém s jednotkami "cm", bere je
jako nějakou úplně jinou jednotku.

Zřejmě bych zvládl ve zdrojácích najít a změnit ty jednotky, a možná i
zrušit generování obrysu desky. Ale děsím se kompilace tak obrovského
balíku. Bude tam určitě mraky závislostí. A navíc bych to musel po každé
verzi zase dělat znovu.

Odmazat nějakým externím programem ten obrys desky možná nebude snadné.
Já zásadně dělám desky s kulatými rohy. Aspoň v Eagle jsem to tam vždy
dělal. A doufám, že v KiCadu to taky půjde snadno.
A odmazat obdélník s kulatými rohy z toho SVG možná nebude tak snadné
jako u prostého obdélníku. Tam by případně stačilo jen oříznout velikost
výstupu tak, aby ten okraj zmizel.

PL