Varianty riesenia IO-pinov

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pátek Říjen 14 18:58:10 CEST 2022

[preposielam]

Ahojte,

zatial mam dve riesenia, jedno TXU0104 + 74hc4050(4049) a druhe
TXS0104 alebo MAX3377. Potrebujem oddelit 4 vstupy a 4 vystupy. Moze
byt na ne pripojeny kablik a dosticka s 5V displajom a tlacitkami. MCU
je na 3V3. Najlepsie vychadza ten MAX, ale treba si ho zaplatit. Mne
sa ale pozdava aj TXS0104, cenovo vychadza skoro ako ten prvy variant
pre systemy do 5V. Jedine co neviem, ako funguje ta 74hc4050. Ta by
mala univerzalne prevadzat vsetko od 3V3 do 15V, ak dobre rozumiem
datasheetu.

Ako medzi recou ten prevodnik by okrem prevadzania urovni a
ESD-ochrany, mal aj vydrzat skrabanie srobovakom po kontaktoch a
vacsie vstupne napatie na vstupoch. Z transformatoroveho adapteru mi
ide na prazdno cca. 18V. Ked som pisal moju otazku, tak som mal na
mysli len vyrobu, skladovanie a cenu. A navyse jednoduchy navrh PCB.
Dalsie kriterium je, ze 74hc4050 a TXS0104 su aj v soic puzdrach, co
je tiez nezanedbatelny faktor pri domacom bastleni a patlani cinu.

Takze som doplnil trochu info a uvidim, ake dalsie odporucania sa v
diskusii objavia. Cielom mojho snazenia je sa naucit nieco nove z
navrhu a konstrukcie zariadeni a vyskusat si nove cipy.

A.

A já to mám zas naopak, kdy jeden je např. AVR napájené z 5 V kvůli
ovládání MOSFETů a druhý je konektor na microSD s napájením 3,3. Takže
mezi ně přijde konverzní švábík.

Ale v nenáročných situacích se nebojím i triviálních řešení, jako
samotný odpor třeba 4k7, MOSFET+odpor, odporový (+kapacitní) dělič, ...
Dávat tam transil by mě ale nenapadlo, teda leda že by konverze byla u
externího konektoru a tudíž by musela mít zároveň funkci ESD ochrany.

Celkově bych řekl, že správnou odpověď na otázku nelze poskytnout z
důvodu nedostatku informací.

PH

Dne 14.10.2022 v 13:54 Petr Labaj napsal(a):
>* Hlasuju pro 2 typy IO.
*>* Aspoň já to tak dělám.
*>* Jednoduché, levné, rychlé.
*>* 74HCT/AHCT/ACT, naopak 74AHC.
*>>* Často (většinou?) to u mě není žádný IO navíc.
*>* Jen obvod, který tam stejně musí být a má tam nějakou funkci,
*>* tam dám z příslušné rodiny.
*>>* PL