RE: Oprava TV překuličkování procesoru

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Středa Říjen 12 21:51:58 CEST 2022

Řekl bych že bude utržené via.

Dá se zkusit ze spodní strany dát tavidlo a propájet všechny prokovy.
Případne pod BGA kapnout tavidlo a zahřát horkovzduchem.

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: středa 12. října 2022 21:33
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Oprava TV překuličkování procesoru

Firmu neznám, i když to asi zvládne kdejaká osazovna.
Jen aby to pak mělo ekonomicky smysl.

Za mně: spodní předehřev a horkovzduška.
Nebo 2 horkovzdušky.
Proč to překuličkovávat (tj. sundat, nakličkovat a znovu přetavit), když
pravděpodobně totéž dosáhnete jen přetavením.
Co se vyřeší tím, že tam bude nový cín místo původního cínu?

A ta citlivost na přitlačení může taky klidně znamenat prasklý tišťák, který
se ani po odlepení/přilepení chipu nespraví.
Případně třeba na chvilku spraví (tepelným šokem) ale časem zase bude
zlobit.

Jo a nejjednodušší možností: pokud to při zmáčknutí běží dobře, tak tam
domontovat nějakou "mačkací" konstrukci.

PL