RE: OT Zapojení třífázového elektromotoru

vladimir na hkfree.org vladimir na hkfree.org
Středa Říjen 12 12:53:43 CEST 2022

Jak jsem už dříve psal, jeden z motorů se zapojeným N měl vypálený kontakt ve svorkovnici. Bylo to u štípačky na dřevo, kde pohání hydraulické čerpadlo. Po chvíli provozu vypadl předřazený jistič 3x16A a proudový chránič.

VV

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Lubor Otta
Sent: Wednesday, October 12, 2022 11:05 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: OT Zapojení třífázového elektromotoru

To nebude fungovat.

Jestliže shoří pojistka jedné fáze někde na trafostanici, tak ten chudák motor na pile začne napájet všechny spotřebiče v síti na té postižené fázi. Takže to vybaví jeho ochranu.

Lubor

> Od: "Pavel Hudeček" <edizon na seznam.cz <mailto:edizon na seznam.cz> >
> Komu: hw-list na list.hw.cz <mailto:hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 12.10.2022 10:19
> Předmět: Re: OT Zapojení třífázového elektromotoru

- S zapojeným N se rozjede, bude mít sice menší moment, ale při mírné
rezervě výkonu a průřezu vinutí, by mu to nemuselo vadit. Dovedu si
představit, že dělníka někde na pile uprostřed lesů, nebo na stavbě,
potěší, že při výpadku fáze může dál pracovat. Tipuju, že právě tohle
měl na mysli výrobce diskutovaných zařízení.

PH