Leštění plexi palubky

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Středa Říjen 12 12:16:17 CEST 2022

Zdravím,

krátký příběh: Potřeboval bych vyleštit škrábance na průhledném krytu
palubky a naprosto nevím, čím do toho, abych to nezmršil ještě víc.

Dlouhý příběh: Koupil jsem si pro radost skoroveterána (Suzuki Swift 1999) a
poměrně rychle jsem zjistil, že některý z předchozích majitelů byl nějak
rozumově alternativní, protože uprostřed plasového průhledného krytu palubky
byla díra tak od trojky vrtáku, pokračující směrem ke kontrolce dálkových
světel. Zjevně mu vadilo, že dálkové svítí modře, tak ten modrý kryt
odvrtal. Zvenku. A aby toho nebylo úplně málo, tu díru ve "sklu" něčím
zalepil, a ono mu to lepidlo jako na potvoru vnitřkem steklo dolů. Výsledek
je, že je to a) hnusné, b) tu a tam něco zakrývající.

Koupil jsem celou bazarovou palubku a ač se prodejce dušoval, že je v dobrém
stavu, je ten průhledný plast kapku poškrábaný. OK, ta moje s dírou je ještě
hnusnější, ale docela rád bych to nějak rozleštil - jen to neumím. Já
skončil u leštění silichromem, a to se obávám, že není ideální produkt na
plast, který má zůstat čirý, hladký a průhledný.

Čím do toho, abych jednak rozleštil pár hlubších škrábanců (stejně jako asi
každý si na palubku zjevně tu a tam odložil klíče nebo tak něco) a hromadu
vlasových? Docela rád bych to dotáhnul do 1A stavu, v tomhle stavu by se mi
to nelíbilo...

Díky za každou dobrou radu.

Pavel Kutina