Re: OT Zapojení třífázového elektromotoru

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Říjen 12 10:18:58 CEST 2022

Pokud není přepínání Y/D (nebo je vybaveno nějakým zpožďovačem), tak má
(ne)připojený N vliv na to, zda se motor bude chtít rozjet i na 2 fáze.
- Bez něj nic, běžný stav, kdy je chod na dvě fáze nepravděpodobný a je
lepší k němu přistupovat jako k fatální chybě, než mít motor konstruovám
tak, aby takto mohl fungovat. Se zapojeným N.
- S zapojeným N se rozjede, bude mít sice menší moment, ale při mírné
rezervě výkonu a průřezu vinutí, by mu to nemuselo vadit. Dovedu si
představit, že dělníka někde na pile uprostřed lesů, nebo na stavbě,
potěší, že při výpadku fáze může dál pracovat. Tipuju, že právě tohle
měl na mysli výrobce diskutovaných zařízení.

PH