Re: OT Zapojení třífázového elektromotoru

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Říjen 12 08:58:19 CEST 2022

Já bych k tomu doplnil, že zvyk nezapojovat N pochází ještě z doby, kdy
v kabelech modrý drát nebyl.

Druhá věc je, když je přepínání Y/D, tam když se zapojí N, může snadno
nastat pěkný světelný a zvukový efekt, kdy se zkratují fáze, protože se
stykač D stihne zapnout dřív, než stihne zhasnout oblouk ve stykači Y.
Osobně vyzkoušeno:-)

PH