OT: Doporucte dron

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pondělí Říjen 10 21:08:41 CEST 2022

Dne 10.10.2022 v 20:15 Petr Simek napsal(a):

> Diky za uzitecne postrehy.

Dobrý večer,

ještě bych připojil doporučení stran SW - od začátku letošního roku dal
DJI k dispozici API pro DJI Mini 2, takže jde použít SW pro plánování
trasy a snímání (používám Dronelink + DJI Mini 2, s jiným nemám
zkušenost, ale tento mi vyhovuje). Zatím jsem narazil jen u vytváření
ortofotomapy zahrady pro manželku, kde se mi nepodařilo poskládat
jednotlivé fotky z mapovacího režimu do jednoho snímku (měl jsem jich
cca 30, zkoušel jsem Hugin a neuspěl jsem). Kdyby někdo poradil, jak na
ortofotomapu poskládanou z jednotlivých snímků, ideálně zadara, byl bych
zavázán :-)

Pokud jde o vlastní létání, jak už kdosi psal, lítá to samo. Když to
řídíte manuálně, stačí pustit kniply, dron zůstane ve visu a můžete si
rozmyslet, co dál. Tohle u letadla není, tam musíte být furt ve střehu
(zvlášť když si jako já pořídíte na učení samokřídlo :-)). Asi se
vyplatí i řidičák a registračka na dron, ne kvůli lítání samotnému, ale
kvůli udavačům z řad spoluobčanů. Stabilizace a optické vlastnosti
kamery u DJI Mini 2 - natáčím FullHD videa, má to 12 MPx snímač a
vypadají dost dobře. Létání na dohled - předpisy to nařizují. Jen mi
není jasné, jak na nějakých 100-200m uvidíte krabičku 8x15cm :-) Celkem
slušně se dá lítat i podle kamery, jen to nesmíte rvát kolem stromů a
nízko nad zemí. Ani dráty moc nevidíte, a když, tak už je většinou pozdě
:-D Maximální dolet jsem nezkoušel, lítám do nějakých 100m výšky a tak
do 600-700m daleko. On vám ten ovladač řekne, že má problémy se signálem
a tak máte šanci se vrátit. Pokud to nestihnete, je tu automatické RTH
(return to home), ale musíte mu předem nastavit, že se má vrátit, odkud
vyletěl. Asi nejčastěji to používám jako létající kameru :-)

jf