Re: OT Zapojení třífázového elektromotoru

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Říjen 10 19:43:34 CEST 2022

Ano, většinou se nezapojuje.
Ale třeba to tady není případ typu "většinou" ?

Zapojit střed hvězdy může mít možná smysl u hodně nevyvážené sítě, což v
domácnosti může hrozit.

Nechce se mi teď večer už moc přemýšlet. Ale nezafungovalo by to
připojení středu i jako dodatečná ochrana proti přepětí v některé z fází
v případě, kdy upadne jeden z fázových vodičů?
Pokud ta pila nebo štípačka bude zdaleka nejsilnější spotřebič v síti,
tak se možná při ztrátě jedné z fází posune nula dost jinam (když nebude
připojena).

Nicméně to všechno naráží na to, že jste změřil, že to není připojeno na
střed hvězdy.

PL